Back

Asukaspalvelu apunasi – kaveri, jolla on kaikki ratkaisut!

Kodiston asukaspalvelutiimissä työskentelee 28 asumisen ammattilaista, jotka auttavat asukkaita kotiin, asumiseen ja taloyhtiön käytäntöihin liittyvissä asioissa aina sisäänmuutosta poismuuttoon saakka. Tiimiläisiä yhdistää halu palvella asiakkaita, ja työtä tehdään suurella sydämellä ja ratkaisukeskeisesti asukkaan parasta ajatellen.

Työ asukaspalvelussa on monipuolista ja vaihtelevaa, ja samanlaisia työpäiviä on harvoin. Tiimin tehtäviin kuuluu mm. puhelinpalvelu, vikailmoitusten käsittely, asiakasviesteihin vastaaminen ja monenlaisten ratkaisujen ja vastausten etsiminen.

Hyvä tiedonkulku ja tiedottaminen on tärkeää. Asukkailla on käytössään oma verkkopalvelu asukas.kodisto.fi, jossa asukas voi hoitaa sujuvasti monia asioita, kuten tehdä huoltopyynnön, hakea yhteystietoja, tarkastaa vuokrasopimukseen ja vuokranmaksuun liittyviä tietoja tai tarkastella omaa vedenkulutustaan. Sivuilla on myös kattava tietopankki, josta löytyy tietoa asumisesta ja vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin. Asukastiedottamista hoidetaan taloyhtiöiden aulojen infotauluilla ja -näytöillä, verkkosivujen kautta, sähköisten uutiskirjeiden avulla sekä tarvittaessa asuntoihin jaettavilla tiedotteilla.

Kodiston asukaspalvelutiimin tehtävänä on tehdä vuokra-asumisesta asukkaalle mahdollisimman helppoa ja vaivatonta. Siksi yhteistyö eri tiimien kanssa on tärkeässä roolissa, jotta asiakaskokemus on asukkaalle mahdollisimman hyvä ja sujuva. Asukaspalvelutiimi tekeekin paljon yhteistyötä mm. isännöitsijöiden, asuntovuokraustiimin ja vuokranmaksua hoitavan tiimin kanssa.

Elämällä on tapana yllättää

Kodiston yksi ydinviesteistä on ’Elämällä on tapana yllättää’. Laura työskentelee Kodistossa Residential Property Coordinatorina, ja allekirjoittaa tämän.

Asukaspalvelussa työtehtävät ovat todella monipuolisia, ja yllättäviä sekä haastaviakin tilanteita tulee jatkuvasti vastaan. Itselle nämä seikat tuovat työhön mielekkyyttä. Vuorovaikutus- ja keskustelutaidot ovat tärkeitä – vaikeatkin asiat saadaan ratkaistua yhdessä aina parhain päin”, kertoo Laura työstään Kodiston asukaspalvelussa.

Lauralle tärkeää on vastuullinen toiminta, mikä on olennainen osa myös Kodiston arvoja.

”Vastuullisuus ja vastuullisesti toimiminen on itselle mielekästä sekä omiin arvoihin sopivaa. Minusta kaikessa pitäisi toimia niin, että asioita sekä kierrätetään että mietitään, miten asiat oikeasti toimivat arjessa. Tässähän me voimme olla apuna myös asukkaiden suuntaan ja esimerkiksi asukastiedotteissa tätäkin aihetta nostetaan useasti esille”, sanoo Laura.

Kiirehuippuina kuun vaihteessa on asukaspalvelulle tarvetta

Kiirehuiput osuvat aina kuunvaihteen molemmin puolin juuri ennen poismuuttoja kuun lopussa ja heti sisäänmuuttojen jälkeen kuun alussa.

”Onnistumisia työssämme tulee siitä, että asukkaiden yhteydenotot liittyvät lähes aina johonkin ongelmaan tai haasteeseen, jonka me pystymme ratkaisemaan ja kääntämään positiiviseksi kaikesta huolimatta. Työn suola on, kun saa auttaa ihmisiä niissä elämän isoissa asioissa, kuten koti ja asuminen ovat”, sanoo Suvi Eronen, Director, Residential Property Coordinators.

Ota yhteyttä!

010 389 6000